Olen ollut työkokeilussa nyt viikon. Teen 4 tuntia päivässä. Olo on aika väsynyt, kuten varmaan aina uutta työtä aloittaessa muillakin. Miulla se näkyy vaan toisella tapaa. Puhe menee sekavammaksi, ainakin kotona, kun en enää jaksa skarpata, eikä kotona tarvitsekaan. Muistissa näkyy jo pientä heikkenemistä yms. Katsotaan tasaantuuko tilanne yhtään ensi viikolla.

Kuten muillakin, väsyneenä ajatukset kulkee hieman synkempiä ratoja. Tiedostan sen kyllä useimmiten, eli jos yllätän itseni pohdiskelemasta "olisi ollut varmaan parempi kuolla silloin kokonaan" tyylillä, silloin olen HYYYYVIN väsynyt. Lepopäivä tai parikin tekee silloin hyvää, sohvalla telkkaa katsoen.

Nyt miun synkkä ajatukseni on, etten tunne olevani oikein hyvä missään. Tulevaisuutta ja jonkinlaista työtä pitäisi miettiä, mutta itseluottamus hieman karisee. Kyllähän se täytyy myöntää, että vituttaa, kun miulla jäi työt niin pahasti kesken sairastuttuani. Olin kuitenkin vasta valmistunut lähihoitaja ja työtä tekemällä sen lopullisen opin ja itseluottamusta siihen työhön saa. Katselen naamakirjasta, kun luokkakaverit päivittelee vakkarityöpaikkojaan siellä. Minä tavutan sanoja täällä. Olen kyllä vilpittömästi iloinen heidän jokaisen saavutuksesta. Mutta silti, vituttaa aina välillä. Olin saanut unelmatyöpaikan, mutta nyt en pysty siellä enää työskentelemään. Tulevaisuus on aivan auki.

Miusta on alkanut tuntua, että en tosiaan ole missään hyvä. Toisilla on helvetin hyvä matikkapää, toiset puhuu sujuvasti kieliä, jotkut taikoo neulasta ja langasta vaikka mitä jne. Miulla ei ole mitään spesiaalilahjakkuutta mitä voisin hyödyntää. Päinvastoin. Olin omasta mielestäni ihan jees hoitaja. Nyt tuntuu, että ajattelukin on avh:n myötä hidastunut. Ei yksinkertasesti tule asiat mieleen. Vasta kun joku muu on tehnyt tai sanonut jotain tilanteeseen sopivaa, minäkin hokasen sen, liian myöhään. Alkaa usko miun hoitoala työskentelyynkin mennä. En tiedä mitä edes haluaisin tehdä tulevaisuudessa.

Joo tiedän, olen väsynyt. Huomenna sohvapäivä ja ehkä paremmalla mielellä maanantaina töihin.